EHTIYOJLAR TAHILI VA UNING OLIY TA’LIMDAGI AHAMIYATI (TDYU MISOLIDA)

Ro‘zibayeva Nigoraxon Raximovna

Toshkent davlat yuridik universiteti “Xorijiy tillar” kafedrasi katta o‘qituvchisi

Kaili Zheng 郑凯莉

Moliya Shanxay universiteti va Iqtisodiy ittifoq dasturi o‘qituvchisi

Muallif haqida ma'lumot

Annotatsiya
Ushbu maqolada oliy ta’lim muassasalarida, xususan, Toshkent davlat yuridik universitetida needs analysis (ehtiyojlar tahlili) o‘tkazishning ahamiyati haqida so‘z boradi. ESP o‘qituvchilari asosiy mezonlarni yoki talaba ehtiyojlarini aniqlash va ularning rivojlanishi kerak bo‘lgan ko‘nikmalarini aniqlash uchun ehtiyojlar tahlilidan foydalanishi mumkin. Hozirgacha olimlar ehtiyojlarni tahlil qilishning asosiy yo‘nalishi haqida bahs yuritib kelmoqdalar. ESPda o‘qitish va o‘qitish jarayonining muvaffaqiyati ko‘p jihatdan ehtiyojlarni tahlil qilishga bog‘liq. Natijada, needs analysis (ehtiyojlar tahlili) o‘qituvchilarga talabalarning o‘quv ehtiyojlaridan xabardor bo‘lishiga va mavjud o‘qitish tizimini yaxshilashga yordam berishi aniq. Talabalarning ESP (yuridik ingliz tili) kursini o‘tashga bo‘lgan ehtiyojlari to‘g‘risida ma’lumotlarni to‘plash uchun 10 ta elementdan iborat needs analysis o‘tkazildi. Darhaqiqat, ushbu tadqiqot savollari yordamida yakuniy xulosaga kelishdan oldin yetarli ma’lumotlar to‘plandi va sinchkovlik bilan tahlil qilindi. Olingan natijalar asosida bir qator muhim tavsiyalar ham berildi. Biroq tadqiqotchilarning fikricha, talabalarning ehtiyojlarini qondirish va ikkinchi tilni o‘rganishda duch kelishi mumkin bo‘lgan muammolarning oldini olish uchun hali ham chuqurroq tadqiq etish zarur.
Kalit so'zlar
needs analysis (ehtiyojlar tahlili), o‘rganuvchilar, ESP, huquq, so‘rovnoma, yuridik yozma nutq, o‘rganish muammolari, baholash.
Iqtibos uchun
For citation: